opengl'e alternatif, modern gpu'lari eski api'lara gore daha iyi kontrol ettiginiz yeni bir api. khronos grubu low level olmasini istemis 25 yillik opengl deneyiminden sonra. kullanicilara daha fazla kontrol vererek belirsizleri azaltmislar. driverlar biseyler tahmin etmiyor. command buffer'i degistirdiginde gpu'ya yeni shader'lar derlemiyor. fps rasgele dusmuyor gibi gibi. guzel seyler ama bedeli var. memory managment yapacaksin. pipeline'larin basta tanimli olacak. multi-threading desteklediginden ve non-blocking foksiyonlari oldugundan sekronizasyon yapmaniz gerekecek. Bu saydiklarimi tek bir ucgen cizerken bile yapmaniz gerekiyor. 3b grafige baslamak icin zor bir api.
https://vulkan-tutorial.com/
https://github.com/SaschaWillems/Vulkan)
https://www.khronos.org/registry/vulkan/specs/1.1-extensions/html/vkspec.html
yukarda yazdigim gereksinimleri nasil yapacaginizi ezberlemeniz lazim. bir command buffer objesi olusturmak icin bir suru alt obje olusturuyorsunuz. bir ucgenin 700 satir civarinda kod bedeli var. yukaridaki linklerde bu objeleri iyi anlatan tutorial'lar var. vulkan specification'nina bakmayin hemen. bilmeden sirayla okumak detaylarini veriyor temel konsepti anlamadan. ben 6.1 e kadar sabir ettim. tavsiye etmiyorum. SaschaWillems bircok konuya deginmis api ile alakali. onlari sindirdikten sonra spec okunulabilinir. ikisinin ucgen orneginden ogrendiklerimle ben de ucgen cizen basit bir demo yazdim. olabildigince sadelestirdim kendimce. merak edenler icin.
https://github.com/oktaysm/ao-remake
ben bu yola girdim. vulkanda 3b grafigi ogrenmek isyorum. arm gpu'larinda yeni trend. deneyimlerimi paylasicagim zaman buldukca.